„…és adok néki fehér kövecskét és a kövecskén új név van felírva, amelyet senki nem ismer, csak az, aki kapja”   Jel.2,17

 

Külön foglalkozások

Óvodánkban igyekszünk minél több olyan foglalkozást biztosítani az idejáró gyerekeknek, hogy az elősegítse testi – lelki fejlődésüket, előkészítse őket az iskolára, és ha szükséges, akkor felzárkóztasson.

Mindezt olyan játékos formában próbálják a szervezők megvalósítani,hogy a gyerekek örömmel vegyenek részt ezeken az alkalmakon

Logopédia

Óvodánkban heti két délelőtt, hétfőn és szerdán foglalkozik logopédus a gyermekekkel. A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XI. Kerületi Tagintézményének logopédusa látja el ezt a feladatot. Szeptemberben kerülnek felvételre a kötelező szűrővizsgálatok. A 3 éves korú gyermekek nyelvi fejlettségének felmérése szülői kérdőív segítségével történik. Az ötödik életévüket betöltött óvodások szűrése az artikuláció vizsgálatát, a nyelvi készségek és az olvasás-, íráskészültség felmérését tartalmazza. Akiknél felmerül, hogy logopédiai ellátásra van szükség, a logopédus további célzott vizsgálatot végez. Ennek alapján fogadóóra keretében a szülőket tanácsadásban részesíti, illetve a szülőkkel egyeztetve terápiás foglalkozásokra osztja be a gyermekeket. A gyermekek felvétele súlyosság szerint történik. A foglalkozások egyénre szabottak, játékosak.

Tartásjavító torna

Tartásjavító tornára óvodánkban heti egy órában nyílik lehetősége azoknak a középső és nagycsoportos gyermekeknek, akiknek ezt az ortopéd szakorvos javasolta. A torna elsősorban a törzsizmok erősítését célozza, emellett változatos feladatokkal, láb- és talptornával segíti a helyes testtartás kialakulását. A foglalkozás – a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodva – játékos formában történik. Tágas  tornaterem és változatos eszközkészlet áll rendelkezésünkre.

Szenzomotoros szemléletű fejlesztő torna - kognitív fejlesztés

A szenzomotoros  szemléletű fejlesztő torna az Ayres módszer továbbfejlesztett változata. Jellemzője, hogy regressziós módszer, ami azt jelenti, hogy olyan ingerek pótlására törekszik, amelyek egyrészt kimaradtak vagy elégtelennek bizonyultak az adott gyermek korai életszakaszában illetve törekszik a kórosnak minősülő reflexek gátlására. Ebből adódik, hogy a csecsemő kortól alkalmazható a módszer a kamaszkorig az idegrendszeri érési folyamatok serkentésére, a tudatos és célirányos mozgáskoordináció kialakítására.

Ovi foci

Célunk, hogy a  gyerekek már óvodás korban megkapják azt a mozgásanyagot, amelyet életkori sajátosságaik megkívánnak és megengednek. A gyerekekkel preventív jelleggel foglalkozunk, vagyis úgy készítjük fel őket, hogy a későbbiekben sérülésmentesen tudjanak sportolni.

A foglalkozásokat már 5-6 éves korban elkezdjük: mozgáskoordináció-, egyensúlyérzék-, és koncentrációkészség fejlesztő, valamint labdaérzékelő feladatokat végeztetünk játékos formában. Ennek eredményeképp az alapkoordinációs képességeket olyan szintre igyekszünk eljuttatni, hogy azok bármely másik sportághoz is megfelelőek legyenek.

Néptánc

Óvodánkban is Az Így tedd rá! Program keretein belül tartjuk meg a néptánc foglalkozásokat, mely a népi játékok „vissza tanításával” és terjesztésével szeretné segíteni a gyermekek fejlődését és harmonikus életének kialakítását.    

Az Így tedd rá! program célja, hogy játékos formában, a hagyományos népi játékok segítségével kerüljön fejlesztésre a gyermekek mozgáskészsége, miközben észrevétlenül sajátítják el a magyar néptánc alapjait, és értik meg egy-egy motívum struktúráját.  Közben nagyban fejlődik a mozgáskoordináció, a játékkészség, a ritmika, a zenei hallás, de hatással van a szociális készségekre is.

A népi játék és néptánc oktatás azonban nem csupán a mozgás fejlesztése és az ismeretanyag átadása. A mondókák által fejlődik a beszédkészség, a párbeszédes játékokban a kommunikációs készség, a mozgásos játékok által a mozgáskoordináció, a feladatok által szabálytisztelet, önfegyelem és a csoportos viselkedési formák is kialakulnak. A szövegek által gyarapodik a gyerekek szókincse, szövegértése, fejlődik a fogalomtáruk. Fejlődik térbeli tájékozottságuk, számismeret amely segítséget nyújt a matematika főbb elemeinek megértéséhez. A népi játékok és a népdalok komplex ismereteket közvetítenek.

Drámapedagógia

A drámajátékok lehetőséget teremtenek a gyermekek megnyilvánulására, ismereteik gazdagítására, kapcsolataik építésére. Ezekben a tevékenységekben a gyermekek ki tudnak nyílni, belebújhatnak szereplők bőrébe, feloldódhatnak gátlásaik. A foglalkozás a mesékben való elmélyedés által fejleszti a gyermekek kommunikációs és szociális készségét, érzelemkifejezését. A drámapedagógia alkalmazása során a cselekvő, aktív gyermek ismeretei, képességei és szociális viszonyai fejlődnek. Ösztönzi a gyermek képzeletét, segíti a fantáziája kibontakoztatását. A dramatikus nevelés megalapozza a gyermek önismeretét, emberismeretét, gazdagítja alkotóképességét, kreativitását. A gyermek kijátszhatja magából, amit máshogy esetleg nem tud kifejezni. Itt játékos formában találkozunk nehézségekkel, megoldandó helyzetekkel, próbatételekkel és ez később segíthet, ha a valós életben találjuk szembe magunkat hasonlókkal. Az örömteli közös alkotás, játszás felszabadít, feltölt és épít.