|
||
„FEHÉR KAVICS” Kelenföldi Református Óvoda |
||
|
|
|
|
||
Köszöntő | Aktuális | Óvodánkról | Csoportjaink|
Szolgáltatásaink
|
Óvodánkban igyekszünk minél több olyan
foglalkozást biztosítani az idejáró gyerekeknek,
hogy az elősegítse testi - lelki fejlődésüket, előkészítse
őket az iskolára,
és ha szükséges, akkor felzárkóztasson.
Mindezt olyan játékos formában próbálják a
szervezők megvalósítani,
hogy a gyerekek örömmel vegyenek részt ezeken az
alkalmakon
tartásjavító torna
Tartásjavító tornára óvodánkban heti
egy órában nyílik lehetősége azoknak a középső és nagycsoportos gyermekeknek,
akiknek ezt az ortopéd szakorvos javasolta. A torna elsősorban a törzsizmok
erősítését célozza, emellett változatos feladatokkal, láb- és talptornával
segíti a helyes testtartás kialakulását. A foglalkozás - a gyermekek életkori
sajátosságaihoz igazodva - játékos formában történik. Tágas tornaterem és
változatos eszközkészlet áll rendelkezésünkre.
szenzo-motoros szemléletű fejlesztő torna
TSMT (tervezett szenzo-motoros
tréning) az Ayres módszer továbbfejlesztett
változata. Jellemzője, hogy regressziós módszer, ami azt jelenti, hogy olyan
ingerek pótlására törekszik, amelyek egyrészt kimaradtak vagy elégtelennek bizonyultak
az adott gyermek korai életszakaszában illetve törekszik a kórosnak minősülő reflexek gátlására. Ebből adódik, hogy a csecsemő
kortól alkalmazható a módszer a kamaszkorig az idegrendszeri érési
folyamatok serkentésére, a tudatos és célirányos mozgáskoordináció
kialakítására.
Ovi foci
Célunk, hogy a gyerekek már óvodás
korban megkapják azt a mozgásanyagot, amelyet életkori sajátosságaik
megkívánnak és megengednek. A gyerekekkel preventív
jelleggel foglalkozunk, vagyis úgy készítjük fel őket, hogy a későbbiekben
sérülésmentesen tudjanak sportolni.
A foglalkozásokat már 5-6 éves korban
elkezdjük: mozgáskoordináció-, egyensúlyérzék-, és koncentrációkészség
fejlesztő, valamint labdaérzékelő feladatokat végeztetünk játékos formában.
Ennek eredményeképp az alapkoordinációs képességeket olyan szintre igyekszünk
eljuttatni, hogy azok bármely másik sportághoz is megfelelőek legyenek.
Néptánc
A gyerekek nevelésében a játék és a tánc pótolhatatlan
nevelői értékű, amit elődeink tudatosan vagy sokszor ráérezve, ösztönösen
alkalmaztak. A néptánc komplex műfajnak tekinthető, hiszen segíti a gyermek szocializálódását,
beilleszkedését egy új társaságba, növeli a magyar identitást, fejleszti a
ritmusérzéket. Fejlődik a gyermek mozgáskultúrája, miközben a tánc erkölcsi és etikai tartást ad, segíti leküzdeni gátlásait, növeli az
önbizalmát. Szélesedik zenei kultúrája, éneklés közben pedig, nő a
szókincse.
A játékok, és különböző tánc-, ritmusgyakorlatok
közben megtanulják alapvető térformák kialakítását, megtartását, mint a kör,
sor, stb..., gyakorolják az irányokat.
A foglalkozások
zenés-ritmusgyakorlatokkal, tánccal kezdődnek, majd leülve mondókázunk,
dalt tanulunk, ismételünk. A pihentető éneklés után
következnek a népi játékok, és végül az értékelés.
Időnként szép, eredeti viseleteket mutatok a
gyerekeknek, melyeket sajnos manapság már nem sűrűn látni. Ezeken az alkalmakon
megbeszéljük: miért olyan amilyen, miből, ill. hogyan készült, és melyik
korosztály viselte.
Legfőbb célom a sokoldalú
fejlesztés mellett, hogy a gyerekek rácsodálkozhassanak változatos népi
kultúránkra, egy kicsiny darabkáját elsajátíthassák, és később felnőtt
emberként is értékelni tudják.
Drámapedagógia
A drámajátékok lehetőséget
teremtenek a gyermekek megnyilvánulására, ismereteik gazdagítására,
kapcsolataik építésére. Ezekben a tevékenységekben a gyermekek ki tudnak
nyílni, belebújhatnak szereplők bőrébe, feloldódhatnak gátlásaik. A foglalkozás
a mesékben való elmélyedés által fejleszti a gyermekek kommunikációs és
szociális készségét, érzelemkifejezését. A drámapedagógia alkalmazása során a
cselekvő, aktív gyermek ismeretei, képességei és
szociális viszonyai fejlődnek. Ösztönzi a gyermek
képzeletét, segíti a fantáziája kibontakoztatását. A dramatikus nevelés
megalapozza a gyermek önismeretét, emberismeretét, gazdagítja alkotóképességét,
kreativitását. A gyermek kijátszhatja magából, amit máshogy esetleg nem tud
kifejezni. Itt játékos formában találkozunk nehézségekkel, megoldandó
helyzetekkel, próbatételekkel és ez később segíthet, ha a valós életben
találjuk szembe magunkat hasonlókkal. Az örömteli közös alkotás, játszás
felszabadít, feltölt és épít.